top of page

ניוזלטר

כשהשודד ביקש סליחה

כשאנחנו מבקשים סליחה ממישהו, מה זה אומר בעצם? שאנחנו מצטערים על משהו שעשינו, או אמרנו, או לא עשינו, או לא אמרנו.

משהו שהיה צריך להיות אחרת. וחבל שלא היה אחרת.


כלומר, מדובר כאן בעניין של שאיפה לשינוי, אשר מלווה ברגש מצדנו ובבקשה ליצירת רגש בצד השני.

למעשה, זהו רצון למציאות טובה יותר, שהלוואי שניתן יהיה לשנות אותה במילה אחת קטנה.


בהצגות שלנו אנחנו שואפים לייצר שינוי לטובה בקרב הגיבורים שלנו. בדרך כלל זהו השיא, או אחד השיאים בהצגה.

אצלנו אפילו השודדים, המכשפות והמפלצות לומדים לבקש סליחה ובעזרת המילה הקטנה הזאת לשנות את כל העלילה.


סוכת האגדות של עמי ותמי – כאשר מכשפית מגלה שאינה מוזמנת לחגוג בסוכת האגדות של עמי ותמי היא מנסה לעשות כשפים רעים, אך כאשר היא מבינה שאם תשנה את התנהגותה, גם היא תוכל להגיע, היא פשוט מבקשת סליחה ומבטלת את הכשפים.


מילי בארץ המילים – כאשר BAD השודד הרע מתנהג לא כיאות בארץ המילים אליה צועדות מילי ובובתה HOPE, הוא זוכה לעבור שינוי, לגלות דרכי התנהגות חדשות עבורו ואפילו מקבל שם חדש – GOOD השודד, השודד הטוב.


מושית החיפושית ושובב הכלבלב – כאשר פרית הפרה מבינה שהיא עלולה לפגוע בחברתה החדשה, מושית החיפושית, משום שהיא נוהגת לאכול חיפושיות לאורך היום, היא מבקשת סליחה ובונה לעצמה תפריט אחר לחיים.


בתיה עושה אמבטיה – בתיה נעלמת, יוצרת דאגה בקרב כל חבריה בחדר האמבטיה, וכאשר מבינה את מעשיה, היא מבקשת סליחה מהחברים שבאמת אוהבים אותה ודואגים לה.



חבורת המפלצות הטובות – המכשפה בכוכב המפלצות זוממת לגנוב את מרק החברות משום שאף אחד לא רוצה להיות חבר שלה, אבל לאחר שהיא מגלה את הסוד איך בעצם יוצרים חברים, היא מבקשת סליחה ולומדת להיות חברה.


חד קרן והנסיכה קרן אור – כאשר גריבובל, המכשף בעל הקרן האחת, שרוצה להשיג את הקרן הטובה של חד קרן בכל מיני כישופים רעים, מבין שיש דרכים אחרות להשיג זאת, הוא מתנצל ומשנה את דרך פעילותו.


יום הולדת לעץ הנדיב – הילדים מגלים עד כמה התנהגו לא יפה אל העץ הנדיב, מבקשים סליחה ועורכים לכבודו חגיגת יום הולדת ססגונית ופרחונית.


בוקר טוב, פינוקיו – פינוקיו מבין כמה זה רע לשקר כל הזמן, מתנצל בפני סבא ג'פטו ומבטיח לדבר מעתה רק אמת.




חגיגה בסלט – אחרי שהירקות בקערת הסלט מבינים עד כמה פגעו בבצלאל הבצל, שהיה היחיד שהצליח להציל את הקערה מהתולעת, הם מבקשים סליחה ומזמינים אותו להצטרף לקערה.


ענן שחור, עננה לבנה – אחרי שענן שחור ועננה לבנה מבינים שהעליבו את החבר החדש של טיפונת, רק משום צבעו השונה, הם מבקשים סליחה.


מאיו ביצת ההפתעה – שולה מכשולה גונבת את כובעי השמחה של מאיו, אבל אחרי שמבינה עד כמה עולם ללא שמחה אינו מקום נעים להיות בו, גם למכשפה כמוה, היא מתנצלת ומחזירה את הכובעים ואת השמחה.


אוטו גלידה – לאחר שאלון הטילון שולח את אריק הארטיק הרחק אל ארץ הממתקים משום שהוא מקנא בחיבתו לרקפת גלידת קצפת, הוא מבין את טעותו ומתנצל. לטובת החיים הטובים יותר באוטו הגלידה של אדון גלידון.




אפרוח רב מוח – כאשר גבריהו בר כוח, התרנגול השחצן, מנסה לכבוש את מקומו בעזרת הכוח ולא מצליח, הוא מבין שטעה ומבקש סליחה מאפרוח רב מוח, שמלמד אותו על שימוש במוח ולא בכוח.


לילי נסיכת האגדות – לילי הנסיכה האהובה יוצאת למסע של תיקון האגדות המוכרות, עד שאפילו האחיות החורגות של סינדרלה מבקשות ממנה סליחה.


אגדת בת הים – השודד שגנב את הכתר של הנסיך והחביא אותו במצולות הים רק רוצה שישירו לו שוב את השיר האהוב עליו... אחרי שבת הים מגלה את השיר הזה ושרה לשודד, הוא מבין שטעה, מבקש סליחה ומחזיר את הכתר.


הכינור שרצה לצחוק – אחרי שהמכשפה שגנבה את הצחוק של צחוקי הליצן, היא מגלה שהכול קרה משום שאיבדה את מנגינת הכינור האהובה עליה. היא מבקשת סליחה, מחזירה את הצחוק ומגלה שוב את המנגינה האבודה.




bottom of page