top of page

ניוזלטר

לסביבה באהבה

עם כניסתה של 2021, רגע לפני חג האילנות ובכלל, כדאי לזכור שיש לנו רק עולם אחד וצריך לשמור עליו. באהבה.

להלן מגוון ההצגות שלנו בנושאי איכות הסביבה ושמירה על הטבע.

זה הזמן להיזכר וללמוד.


לאן נעלמה מלכת הדבורים?

דבורית המתוקה מתעופפת בין פרחי הגן כדי לאסוף צוף ופוגשת ביערית, ילדה סקרנית שרוצה להכיר דבורה אמיתית ולגלות בעזרתה את סודות עולם הדבורים. לאחר שדבורית מבינה שיערית לא תפגע בה ויערית לא מפחדת יותר מעקיצת דבורה, הן ממהרות אל הכוורת כדי להכיר את אמא של דבורית, מלכת הדבורים... אך ההפתעה גדולה. מלכת הדבורים נעלמה... מה קרה למלכה? מדוע היא נעלמה? ומה צריך לעשות כדי להחזיר אותה בשלום הביתה לכוורת? הצגה שמסבירה את חשיבות הדבורים לחיינו ומעוררת את הרצון לשמור עליהן בעולם שלנו.


רובי הרובוט ופח האלקטרוניקה

רובי הרובוט מגיע לכדור הארץ מכוכב הרובוטים, כדי למצוא את החלקים החסרים של עץ השמחה, שמאפשר לילדים הרובוטים בכוכב הרובוטים להיות שמחים. כאן, בכדור הארץ, הוא פוגש בפחי, פח האלקטרוניקה, פח קצת עצוב וריק, כי עדיין לא ממש מכירים אותו... אולי דווקא בפח הזה ימצא את מה שחיפש?







העץ המאומץ סיפור מרגש על עץ עירוני שרוצה שילדים יאמצו אותו, כדי להינצל מהגורמים העירוניים שרוצים לפגוע בו. במהלך ההצגה הילדים לומדים על חשיבות העצים בסביבה עירונית, על הגורמים שעלולים לפגוע בעצים ומה אפשר לעשות כדי לעזור.

גבע חובב הטבע גבע חובב הטבע רוצה להכין מסיבה לעץ האהוב בגינה שלו ולהזמין את חברתו הטובה פרפרית. אך מתברר לו שפרפרית לא תוכל להגיע לחגיגה הגדולה משום ש... נעלמו לה הצבעים, והיא מתביישת להגיע למסיבה בלי הצבעים שלה. מה עושים? הרי חייבים להחזיר לפרפרית את הצבעים תיכף ומיד, כדי שהיא תהיה שמחה והמסיבה בגינה תהיה מושלמת... החברים הטובים מחליטים לתרום לה מהצבעים שלהם. האם בזכותם תגיע למסיבה? להציל את מעיין הנעורים קשת וחברה הענן עוזרים לגלות לאן נעלם מעיין הנעורים, שממנו אמורים לשתות בעלי החיים שנמצאים בסכנה, ונמצאים בדרך לארץ קשת וענן. מתברר שבת שמש היא זאת שהעלימה את מעיין הנעורים ולקחה אותו עימה אל כדור הארץ. בת שמש לא תרשה למעיין הנעורים לחזור אל ארץ קשת וענן עד שילדי כדור הארץ יוכיחו שהם יודעים לשמור על הסביבה. קשת וחברה הענן נרתמים למשימה, כדי שמעיין הנעורים האהוב יחזור אל ארץ קשת וענן.


בוקי ובקבוקי

בוקי הבקבוק מחכה לחבריו בקבוקי וחגית הפחית, שהבטיחו להגיע למסיבת יום ההולדת שלו, אך הם לא מגיעים. שוף הינשוף החכם מספר לבוקי שהם הלכו למיחזור, ושם מתכננים עבורו את מסיבת יום ההולדת הממוחזרת הגדולה... בוקי רוצה מאוד להגיע למסיבה, אבל אינו יודע את הדרך לשם. לעזרתו מגיעים ציפורה ציפור היער שמתעופפת ויודעת הכול, קפיצי הצפרדע שמלמד אותו לקפוץ מהר ביער כדי להגיע בזמן למסיבה ושרשרת הבקבוקים שמראה לו את הדרך הכי קצרה להגיע.

כאשר בוקי מגיע למיחזור, הוא זוכה לקבל בנוסף לשירים, לריקודים ולעוגת יום ההולדת גם מתנות ממוחזרות. הוא כל כך שמח ובעצמו מוכן ללכת למיחזור כדי להיות שוב צעיר ומחודש.


הפח הכי מוצלח

פחי, הפח הכתום, מתכונן לפחיאדה, תחרות הפחים הגדולה, שבה מקבלים את מדליית "הפח הכי מוצלח". אך לשם כך עליו לדעת בדיוק אלו פריטי פסולת זורקים לאיזה פח... מכיוון שהוא פח צעיר שלא סיים את לימודיו בבית הספר לפחים, פחי מתקשה במשימה. לעזרתו מגיעים חברים חדשים: תול החתול, גברי העכבר וגם שוף הינשוף בעל הספר החכם, שעוזרים לו במשימה. כמובן, יחד עם הילדים. כולם יחד לומדים מהי הפרדה במקור, שעוזרת לסביבה להיות בריאה יותר.




מרק מגבונים

התייחסות משעשעת לנושא קשה...

בעיית המגבונים שנזרקים לאסלה וסותמים את מערכות המים בארץ.

מכשפית המגבונים, הילדים ומר ברז החכם לומדים מה נכון לעשות עם המגבונים המשומשים ותורמים בכך לאיכות הסביבה.


פרדי הצפרדע

הצגה שהופקה בשיתוף עם המרכז לחינוך סביבתי "תוצרת חירייה"

פרדי הצפרדע השמח ואוהב החיים יוצא לחפש לעצמו בית חדש, לאחר שעל הביצה שלו בנו קניון. בחיפושיו הוא מגלה מקומות חדשים שיכולים להיות לו לבית, לומד על דרכי הטיפול בפסולת: להשתמש פחות, לעשות שימוש חוזר ולמחזר, ופוגש חברים חדשים שאותם הוא מלמד לשמור טוב יותר על הסביבה.

עוד הצגות שמתאימות לחגיגת ט"ו בשבט:



יום הולדת לעץ הנדיב

הגננית ליטל מטפחת גן ירוק ופורח, משקה, מעדרת... ורק לעץ אחד היא לא ממש נותנת תשומת לב. זהו עץ זקן, ישן... אבל יש סיפור אחד שמשנה את כל התמונה. זהו, כמובן, הסיפור על "העץ הנדיב". אחרי שליטל מבינה את הערך המיוחד של העץ הזקן הזה, היא מחליטה, עם כל ילדי הגינה, לשמח את העץ בחגיגת יום הולדת שמחה ומלאת הפתעות.


ריח פו-רח

סיפורו של האף הכי גדול בעולם, שיוצא לשפוט בתחרות הריחות העולמית, אך בדרך מצטנן ורק בעזרת הילדים יידע למי באמת הריח הכי טוב.


מעשה בצימוק ובתפוח

התפוח האדום והסקרן שהתגלגל מהעץ ממשיך במסעו ומגלה שיש דבר כזה תפוח מיובש... (הצימוק מספר לו...). כך הוא לומד על ט"ו בשבט אך ממש לא רוצה שייבשו אותו. מה עושים?




bottom of page