top of page

ניוזלטר

רעיונות לחג סוכות

מבלי שהרגשנו, תיכף מתקרב אלינו חג סוכות, שהוא אחד החגים האהובים עלינו בתיאטרון.

כולנו תקווה כי נוכל לפחות את החג הזה לחגוג יחד איתכם, בשמחה ובהנאה.


יש לנו הצגות לסוכות:


הסוכה של שובב הכלבלב

שבה הוא מארח חברים וגם את מושית החיפושית, החברה החדשה שלו.


מעשה בסוכה ובתפוח

על התפוח האדום שמגלה את קסם חג סוכות.


הסוכה של עמי ותמי

האחים האוהבים בונים סוכה מיוחדת... וגם אתם מוזמנים.


קישקושית הבלשית והתעלומה בסוכה

לאן נעלם תול החתול, שהיה צריך לשמור על הסוכה בלילה?




כמובן, יש גם סדנאות יצירה לסוכות ולתחילת השנה, שבאה עלינו לטובה (כך נאחל לה ולנו).




סוכה לשבוע או בית קבוע

האם סוכה היא בית? האם היא בית ארעי לשבוע או יכולה להיות גם בית קבוע? ואולי זוהי רק ערגה לבית אמיתי שמחכה לנו אי-שם... ואם מדובר על בית: האם בית זה רק ארבעה קירות (וגינה וכלב...) או שלמעשה זוהי תחושה פנימית? האם גם זוגיות טובה ומשפחה היא בית? ומה זה בעצם, באמת, בית?


כפי ששרים אצלנו ב"שיר הבית":


כל אחד רוצה שיהיה לו בית

לשים בו את הראש בלילות

לחשוב בו מחשבות מרגיעות

כי ככה זה הבית

מקום שאוהב אותך

מקום שמחבק אותך

מקום שמרגישים בו טוב טוב טוב


גם גיבורי ההצגות שלנו מתחבטים לעתים בשאלה הזאת.


האם בצלאל הבצל הסקרן מההצגה "חגיגה בסלט", שעוזב את ערוגת הבצלים שלו, חושב שימצא בית חדש – קערת סלט מרעננת, שתהיה טובה יותר מהערוגה הייעודית של הבצלים... הרי כאן, במפגש עם ירקות שונים ואחרים, יצטרך להתמודד עם אתגרים חדשים... האם הוא מוכן לכך?

או פרדי, הצפרדע החביב מההצגה "פרדי הצפרדע והדייגים", שנאלץ לעזוב את הביצה שלו, שעליה בונים עכשיו מגדל רב קומות, ומגלה אגם צלול לכאורה, אבל לא באמת... יכול להפוך את האגם הזה לבית ולהתעלם מכל מה שקורה בתוכו?


גם פיני הפינגווין, גיבור ההצגה "הפינגווין שרצה לעוף", שמרגיש בודד, חולם לעוף כדי להגיע אל הנסיכה פנינה פינגווינה, שם אולי ירגיש בית אמיתי... האם זה כך? ומה אומרת על כך הנסיכה?




גם הנסיך האמיץ וחברו השועל, הלא הם גיבורי "הנסיך האמיץ וכוכב האור", ממהרים לעזור לדרקון טוב הלב לשמור על הבית שלו, הכוכב של טוב הלב, שעליו מאיים חושחש הנחש...


ואילו מימי הדרקונית הוורודה מצילה את הארמון, שהוא הבית של הנסיך, המלך והמלכה בהצגה "אגדת מימי הדרקונית" וזוכה בחבר אמיתי שהוא לא פחות ולא יותר הנסיך עצמו ירום הודו...



הנער אלאדין חולם לעזוב את הבית שנתן לו דודו החקלאי כדי להגשים את החלומו הגדול להיות זמר, כפי שמסופר בהצגה "אלאדין ומנורת החלומות", גם אם זה אומר שאולי לא יהיה לו בית פיזי קבוע, אבל כן יהיה לו בית רוחני שילווה אותו לאורך חייו. איך מנורת החלומות הפלאית עוזרת לו במשימה?

ומה עושים כשמגיעים לפתע לבית מוזר ומפתיע, שהוא בעצם מתברר כארץ שלמה, כמו שקרה לאליסה שלנו בהצגה "אליסה בארץ הפלאות"? אליסה מנסה להבין מה קורה, איפה נמצא הבית של הארנב, ומה עושים בארץ הפלאות הפטרייה, הדמעה, הבקבוק המדבר, הקלף, הליצן, מלכת הלבבות ושאר חברי הבית המוזר הזה, שנקרא - ארץ הפלאות.









bottom of page