top of page

ניוזלטר

זה הזמן להיות בריאים

הבריאות שלנו, עד כמה היא יקרה לנו?

לא היינו חייבים את הקורונה כדי להוכיח לעצמנו שהכי חשוב להיות בריאים, אבל אם היא כבר הגיעה... (ותיכף גם תיעלם כרוח סערה...), אז חשבנו שזה זמן ממש טוב לדבר על קצת על הבריאות.


כמו שאתם יודעים, תחום הבריאות הוא אחד המרכזיים בפעילות התיאטרלית שלנו.

זה התחיל לפני כ-13 שנים, כאשר בתנו שיר, אז פעוטה כבת שש-שבע, סירבה לאכול ירקות. שום דבר לא עזר. היינו צריכים למצוא דרך ממש יצירתית כדי להטמיע בה הרגל כל כך חשוב... וכך נולדה ההצגה "חגיגה בסלט", שמספרת על בצלאל הבצל שמחפש לו בית חדש בתוך קערת סלט ססגונית ורב-צבעית, אך כאשר הוא כבר מוצא אחת כזאת, הירקות-השכנים לא ממש רוצים אותו שם בגלל טעמו המריר, ריחו החריף ומשום שהוא גורם להם לבכות כשהם מתקרבים אליו... תוך כדי ההצגה לומדים על הדרך גם על תכונותיו הייחודיות של כל אחד מהירקות: מלפפון, פלפל, גזר וכמובן, העגבנייה, מלכת הסלט, שבזכותה הבצל שלנו התקבל בכבוד אל תוך הקערה..


ההצגה "חגיגה בסלט" תפסה די מהר את השטח, ואפילו תורגמה, במימון "מפעל הפיס", לשפה הערבית במסגרת הפעילות של תיאטרון "אלג'ואל" בסכנין. אחרי שרצה מאות פעמים אצל לקוחות מרוצים, השטח העלה את הבקשה: הצגה בנושא בריאות השן. הפעם, מוכרחה לציין, המשימה הייתה קצת יותר קשה (כי דווקא שיניים הילדה שלי צחצחה היטב...). ותודו, קצת משעמם הנושא הזה. מה עושים? ממציאים גיבורי-על, וכך נולדה ההצגה "כוח ששת נלחם בעששת", שבו מככבות גיבורות העל (טוב, עדיין לא גל גדות, אבל...) ששת המברשת ושמחה משחת השיניים, שמגיעות מכוכב השיניים הלבנות כדי להציל, בעזרת ד"ר שינני, את שיניו השחורות של הילד דני.




גם ההצגה הזאת תפסה חיש-קל והבקשות מהשטח המשיכו לזרום. הפעם שאלו: מה דעתך על הצגה בנושא הניקיון האישי? נעניתי בחיוב לאתגר. הפעם הייתי צריכה להמציא עוד דמות חביבה שהילדים יוכלו להזדהות איתה ולרצות לשמור איתה על הניקיון האישי. "בתיה עושה אמבטיה" הגיעה לעולם הבריאות ואיתה יחד גם מר ברז, אדון סבון, גברת מגבת ויפית המראה – תושבי חדר האמבטיה, שיעשו הכול כדי לגלות מדוע הילדה בתיה לא הגיעה לפתע לחדר האמבטיה...




אבל מתברר שגם זה לא הספיק. השטח ביקש עוד... והפעם הצגה כוללת, שיש בה קצת מהכול: קצת אכילה בריאה, קצת בריאות השן, קצת ניקיון אישי, ואם אפשר בתוספת הגנה מפני השמש ופעילות גופנית... אין בעיה, אמרתי, וכך נולדה ההצגה "נסיכה בשביל הבריאות", שבה הנסיכה, שאיבדה את הצחוק שלה, שיפה לבריאות, שהתייאש ממנה והלך לארץ הבריאות, צריכה לעבור בשביל הבריאות, שבו תחנות בריאות חווייתיות שונות, עד האיחוד המיוחל עם הצחוק האבוד. היא, כמובן, הופכת להיות נסיכה מצטיינת, עוברת בהצלחה את כל התחנות ובסיום השביל פוגשת את הצחוק. כמה כיף לראות את הנסיכה צוחקת שוב... ובינתיים הילדים למדו די הרבה על הבריאות בדרך חווייתית ומהנה.




כאשר יש פסטיבלי בריאות, שבהם התיאטרון נוטל חלק, אנחנו משלבים עם ההצגות גםסדנאות יצירה בנושאים בריאותיים:

פירמידת הבריאות

מגנט למקרר עם תמונות של פירות וירקות

טבלה צבעונית אישית לצחצוח שיניים

בלון ענק עם מלא מדבקות של פירות וירקות בריאים




Comments


bottom of page